۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۰:۳۸

مدیرکل ورزش و جوانان البرز:

حرکت به سوی جوانی جمعیت امری ضروری برای آینده کشور است

حرکت به سوی جوانی جمعیت امری ضروری برای آینده کشور است

کرج- مدیرکل ورزش و جوانان البرز با بیان اینکه وظایف خود پیرامون جوانی جمعیت را با دقت و حساسیت ویژه ای دنبال می کنیم، گفت: حرکت به سوی جوانی جمعیت را امری ضروری برای آینده کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهزاد فروغی به مناسبت گرامیداشت «هفته ملی جمعیت» اظهار کرد: بحث افزایش و جوانی جمعیت با توجه به پیر شدن جمعیت کشورمان در آینده‌ای نزدیک، موضوعی بسیار مهم و به نوعی استراتژیک است.

وی افزود: جمعیت جوان و سرمایه انسانی به عنوان یکی از مؤثرترین ارکان بر توسعه هر کشور از اهمیت خاصی برخوردار بوده و بستر خلاقیت و پویایی در ابعاد مختلف توسعه اقتصادی و اجتماعی را برای آن کشور فراهم می‌نماید.

فروغی ادامه داد: به همین دلیل تمامی مسئولان و مدیران کشور در هر دستگاهی که خدمت می‌کنند، می‌بایست نسبت به موضوع مهم افزایش و جوانی جمعیت احساس تکلیف کرده و وظیفه ذاتی خود را به عنوان یک ایرانی دغدغه مند به درستی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه تشکیل خانواده و فرزندآوری در جوامع مختلف یک اصل مهم شناخته شده است، عنوان کرد: منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درباره این مهم و نقطه نظرات و تأکیدات ایشان بر موضوع جوانی جمعیت، سرلوحه‌ی کار ما و همه ی مسئولان خواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز با بیان اینکه " حرکت به سوی جوانی جمعیت امری ضروری برای آینده کشور است "، گفت: یک کشور هر چه از لحاظ نیروی انسانی غنی‌تر باشد، راحت تر می‌تواند بر مسائل و مشکلات موجود خود غلبه کرده و در مسیر رشد و توسعه قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: متأسفانه قطار جمعیت و خانواده در ایران طی سال‌های گذشته دچار فراز و فرودهایی بوده و هیچ گاه با یک سرعت مطمئن و هدفمند حرکت نکرده است.

فروغی با بیان اینکه افزایش سن ازدواج در زوجین از جمله چالش‌های مهم اجتماعی در راستای جوان سازی جمعیت کشور است، تصریح کرد: ضروری است شرایط ازدواج آسان برای جوانان فراهم شود تا تأخیر در فرزندآوری کاهش یافته و امکان چند فرزندی برای خانواده‌ها مهیا شود که در این زمینه نیز آگاهی دهی رسانه‌ها نقش نخست و محوری دارد.

کد خبر 5781018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha